Konačno imamo odgovore: Evo zašto žene sve češće na putovanja idu same

U današnje vrijeme, kada žene pokazuju vlastitu moć i snagu i kada mogu biti potpuno samostalne, ne bi nas trebalo čuditi ni to što mnoge od njih vole putovati same, piše Hostelworld.

Neke od njih su podijelile svoja iskustva i prednosti koje donosi putovanje bez društva, članova obitelji ili partnera.

1. Potrebna im je velika promjena u životu

"Bila mi je potrebna promjena moje svakodnevice. Upala sam u rutinu, umorila se od monotonog posla, mlake kave i svakodnevne užurbanosti. Htjela sam promjenu, učiniti da meni bude udobno i postati potpuno sebična. Zato sam i rezervirala svoje prvo solo putovanje. Zaista vjerujem da se nijedan od prelijepih trenutaka koje sam doživjela i razgovori, poznanstva itd., nikada ne bi dogodili da nisam putovala sama", piše prva žena svoje iskustvo.

2. Jedna drugoj inspiracija za odlazak na put

"Jednog dana sam razgovarala s kolegicom sa svog prvog posla i ona mi je pričala o svojim avanturama i to me natjeralo razmisliti. Postala sam znatiželjna i tijekom ručka sam gledala kartu svijeta na internetu i nacrtala svoju buduću rutu", kaže druga.

3. Nema suputnika, nema drame

"Nikada ranije nisam putovala sama i stalno sam imala problem s tim da nađem društvo za kratko vrijeme. Odlučila sam razbiti strah i krenuti na ovo putovanje sama radije nego propustiti priliku vidjeti neka mjesta koja su već dugo stajala na mojoj listi želja", priča svoje iskustvo treća žena.

Iste razloge imala je još jedna žena: "Nisam planirala putovati sama i bilo je zaista užasno kada je prijateljica s kojom sam planirala putovati otkazala u zadnjem trenutku. Odlučila sam ići u svakom slučaju, što se na kraju pokazalo kao jedno od najluđih i najuzbudljivijih putovanja u mom životu, koje mi je otvorilo oči."

4. Jedno putovanje vodi drugom

"Odlučila sam se na svoje prvo samačko putovanje prije šest godina. Nakon što sam s prijateljima posjetila Novi Zeland, vratila sam se u Ujedinjeno Kraljevstvo i gotovo odmah rezervirala let za Australiju, sama. To sam učinila kako bih dokazala sebi da ja to mogu i da ću biti dobro. Kada sam otišla sama na put, to je za mene bilo oslobađajuće, naučila sam mnogo više o tome tko sam ja zaista i uzdiglo me iznad svih izazova u mom životu koje sam imala u tom trenutku", iskrena je još jedna žena.

5. Napuštanje veze

"Bila sam u dugoj vezi tada, ali sam imala osjećaj da trebam ići sama. Mislim da sam, duboko u sebi, osjećala da mi treba prostor, avantura i promjena 'scenografije'", dodaje ova djevojka.

6. Stišavanje buke

Zanimljivu priču imala je još jedna solo putnica: "Prvo putovanje na koje sam išla sama bio je Bali. Učinila sam to kako bih sama osjetila iskustvo nepoznatog i imala priliku naučiti tko sam zapravo ja kada sam izvan svoje zone ugode. Kada ste u svojoj zoni ugode, imate mnogo toga što vas ometa, poput posla i prijatelja i stalno se nešto događa, tako da nemate nijedan dobar trenutak za razmišljanje. Bila sam uvjerena u to da se moje putovanje više odnosilo na 'uključivanje', nego na 'isključivanje', jer sam se morala posvetiti sebi, bez ičega u blizini što bi me ometalo. Vjerujem da nisam usamljena u svojim razlozima da putujem sama, jer je bilo mnogo žena koje sam upoznala na putovanju koje su, također, došle same. Poput mene, i one su to htjele učiniti kako bi naučile nešto više o sebi i uzdigle se kao ličnosti."

7. Mali odmori vode do dužih samačkih avantura

"Dok sam živjela u Ujedinjenom Kraljevstvu, išla sam sama na nekoliko putovanja po otoku. Poslije nekoliko mjeseci, bez problema sam odlazila u Kopenhagen, Veneciju, Prag. Ovo je bilo u vrijeme prije mobitela, tako da sam imala problem te vrste, ali mislim da je ovo bilo ključno iskustvo za mene u stjecanju vještina koje su vam potrebne kako biste putovali sami", ističe jedna žena.

8. Briga o sebi nije sebična

"Prvi put sam sama otišla na putovanje, jer sam žudjela za slobodom i fleksibilnošću koje ono donosi sa sobom. Nalazila sam se u fazi života kada sam željela učiniti nešto samo za sebe. To možda zvuči sebično, ali bila sam u vrtlogu nekih vanjskih stvari i samačko putovanje mi se činilo kao briga o sebi koja mi je bila nužna tada", zaključuje još jedna putnica.

9. Neobične želje na putovanju

Amy je žena koja voli pomalo čudna i jeziva putovanja, tako da je sigurno teško naći suputnika za tako nešto. Za Amy, putovati sama značilo je posvetiti se svojim zanimanjima u potpunosti: "Putovala sam u New York, Massachusetts, Rhode Island i Philadelphiju i spavala sama u ukletim sobama i posjećivala kuće u kojima su se dogodila ubojstva, potpuno sama cijelim putem. Nikada se nisam osvrtala unazad."

10. Svemir me natjerao

"Putovanja su nešto što sam htjela učiniti, ali je uvijek postojala neka prepreka za to. Obaveze na poslu, manjak novca, članovi obitelji o kojima sam morala brinuti, prijatelji ili partner koje nisam mogla ostaviti itd. Onda je naišlo nekoliko teških udaraca za mene i, umjesto da potonem zbog toga, vidjela sam to kao znak da idem: što sam više gubila, to me oslobađalo i krenula sam u najveću avanturu u svom životu. To što sam išla sama bilo je ključno za mene, jer nisam sigurna da bih se otvorila na isti način da nisam išla sama", ističe jedna Johanna.

11. Rođena da putuje sama

"Pretpostavljam da sam oduvijek imala osjećaj za samačka lutanja, kao što sam uvijek željela izaći i istraživati potpuno sama, čak i kada je to podrazumijevalo otići do sljedećeg grada, a imala sam samo 12 godina", prenosi svoje iskustvo jedna od putnica.

Zbog čega žene sve više žele putovati same?

U posljednje 4 godine, čak 88% žena se odlučilo na putovanje krenuti bez ikoga. Iako tu činjenicu mnogi ne razumiju i nije im jasno zbog čega jedna žena odluči na daleki put krenuti sama, one objašnjavaju da u tome nema ništa čudno.

Jedna od njih kratko i jasno je rekla: "Jer žene više nego ikada sada vide vrijednost u tome. Možda ne želite ići na Times Square po tko zna koji put ili stajati u redu pred Louvreom sa svojim suputnikom. Kada putujete sami, ne morate nikome ništa objašnjavati i to je magična stvar."

Druga je, također, objasnila: "Žene odlučuju putovati same kada želja za vlastitim rastom nadjača sve prepreke. Mislim da je ta želja za putovanjem uvijek manje ili više bila tu, žene je samo aktualiziraju na nove načine. Kada shvatite da ne morate vidjeti Eiffelov toranj, šetati se po Velikom zidu itd., osim ako sami ne odlučite to raditi, stvari koje vas sputavaju postaju slabije."

"Sloboda koju osjećate na vlastitom putu, dok otkrivate vlastite mogućnosti samo je jedan od razloga iz kojih se žene odlučuju putovati same. Osim toga, razne zajednice i online sustavi podrške omogućavaju ženama bodriti jedne druge i međusobno se podržavati u ostvarenjima svojih putovanja, posebno onih koja mogu ostvariti isključivo same", navodi jedna žena.

Svoje mišljenje ističe još jedna žena koja se putovanjima rado prepušta sama: "Mislim da žene sve više putuju same, jer je to prilično oslobađajuće i osnažujuće. Ne moramo čekati ni na koga drugog, osim same na sebe."

Nije mnogo drugačijeg mišljenja ni sljedeća djevojka: "Mislim da žene sve više biraju putovati same zbog promjene stava i percepcije. Nekada davno nije bilo sigurno za jednu ženu biti sama bilo gdje na svijetu, ali sada više nego ikada žene dokazuju da mogu biti same."

Biste li se vi odlučile na taj korak i uputile se same na neku destinaciju o kojoj ste oduvijek maštale?
index.hr

Lifestyle vodič za sretniji život! Beauty i modni trendovi, horoskop, recepti, zdravlje, ljubav, motivacija, savjeti, inspiracija i zanimljivosti...